بایگانی دیجیتال بیش از 5 میلیون عکس نیویورک‌تایمز با کمک هوش مصنوعی گوگل

4.9/5 - (88 امتیاز)
آرشیو دیجیتال نیویورک‌تایمز
موضوعاتی که در این مقاله به آن‌ها پرداخته خواهد شد، به شرح ذیل است:

بیش از پنج میلیون عکس از آرشیو فیزیکی نیویورک‌تایمز به کمک هوش مصنوعی گوگل به صورت دیجیتال آرشیو می‌شوند؛ که قدمت بسیاری از آن‌ها به بیش از نیم قرن می‌رسد. عکس‌های این بایگانی دیجیتال لحظه‌هایی حیاتی را به ثبت رسانده‌اند و دارای سوابق ارزشمندی از تاریخ معاصر ما هستند.

برای بیش از 100 سال، تایمز تقریباً پنج تا هفت میلیون عکس قدیمی خود را در صدها کمد پرونده سه طبقه، زیر سطح خیابان و در نزدیکی دفاتر خود در میدان تایمز در محلی به نام “سردخانه” بایگانی کرده است. بسیاری از عکس‌ها در پوشه‌هایی ذخیره شده‌اند و سال‌هاست که دیده نمی‌شوند. اگرچه یک فهرست نمای کلی از مطالب بایگانی را ارائه می‌دهد اما جزئیات بسیاری در عکس‌ها وجود دارد که با وضعیت فعلی در دسترس نیستند.

حفظ تاریخ بصری با بایگانی دیجیتال

بایگانی اسناد تایمز شامل عکس‌هایی از اواخر قرن نوزدهم است و بسیاری از آن‌ها دارای ارزش تاریخی فوق‌العاده‌ای هستند‌ و برخی از آن‌ها در هیچ جای دیگر جهان ذخیره نمی‌شوند. در سال 2015 یک ترکیدگی لوله در فضای بایگانی اسناد باعث طغیان آب شد و کل مجموعه را در معرض خطر قرار داد.

خوشبختانه فقط خسارت جزئی وارد شد، اما این اتفاق این پرسش را برای مدیران ارشد تایمز به وجود آورد: چگونه می‌توانیم از گران‌بهاترین دارایی‌های فیزیکی شرکت محافظت و آن‌ها را به راحتی ذخیره کرد؟

چند سال بعد و در پاسخ به این پرسش، بایگانی دیجیتال این اسناد که نسخه‌های چاپی، عکس‌های نگاتیوی و عکس‌هایی از عکاسان سرشانس این روزنامه را شامل می‌شوند، به کمک هوش مصنوعی گوگل (Google Vision AI) در حال ایجاد شدن است.

در پشت و روی برخی از این عکس‌ها دست‌نویس‌هایی مانند زمان و مکانی که در آن گرفته شده‌اند، زیرنویس‌ها و زمان انتشار آن‌ها در روزنامه وجود دارند؛ بنابراین تایمز با کمک فن‌آوری گوگل سیستمی را ایجاد کرده که دست خط و متن را در دو طرف هر عکس شناسایی و پردازش می‌کند.

بنابراین در کنار اسکن اسناد و تصاویر و محافظ از آن‌ها در برابر آسیب‌های فیزیکی، استفاده از اطلاعات با ارزش عکس‌ها که تا قبل از آن در دسترس نبودند، امکان‌پذیر می‌شود.

آوردن گذشته به آینده با بایگانی دیجتال اسناد!

حفظ اسناد و ایجاد راه‌کاری ساده برای دسترسی سریع و استخراج داده‌های با ارزش آن‌ها یکی از چالش‌های پیش روی سازمان‌ها و شرکت‌ها می‌باشد. استفاده از نرم‌افزار مدیریت هوشمند اسناد و بایگانی دیجیتال، بهترین پیشنهاد و شاید تنها راه‌کار رسیدن به این هدف می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان، با تکمیل فرم زیر منتظر تماس کارشناسان ما باشید!