ماژول طبقه بندی اسناد

ماژول طبقه بندی اسناد (Document Classification) نرم‌افزار کیداک، فن‌آوری پیشرفته‌ای در زمینه شناسایی و تفکیک ماشینی اسناد و مدارک می‌باشد که تاثیر به سزایی در موفقیت پروژه‌های مدیریت اسناد دارند.

در فرایند مکانیزاسیون و ایجاد آرشیو الکترونیک اسناد، یکی از اجزای اصلی، تفکیک مدارک از یکدیگر است. در بسیاری از سازمان‌ها نیاز است اسناد یک پرونده که با ترتیب خاصی بایگانی شده‌اند را مجدداً از پرونده مربوطه خارج و با ترتیب دیگری بایگانی نماییم؛ یا با اسنادی مواجه هستیم که از اساس اشتباه بایگانی شده‌اند و یا در مواردی هیچ الگوی خاصی برای چیدمان بایگانی در نظر گرفته نشده و اسناد بدون هیچگونه ساختاری، نگهداری می‌شوند. در این شرایط ضروری است که قبل از هر اقدامی اسناد از یکدیگر بازشناسی شوند. به این مرحله شناسایی و تفکیک مدارک می‌گویند. که عمدتاً توسط نیروی انسانی انجام شده و زمان زیادی را به خود اختصاص می‌دهد. ضمن آنکه آموزش نیروی انسانی و خطاهای محتلف در اجرا نیز جزء مشکلات این بخش از پروژه خواهد بود.

Document Classification یک تکنولوژی نرم‌افزاری هوشمند است که می‌تواند پس از شناسایی مدارکی که از سوی مدیر سیستم معرفی می‌گردد، اسناد را شناسایی و در طبقه تعریف شده قرار دهد؛ در حقیقت طبقه‌ بندی یکی از زیر شاخه‌‌های اساسی یادگیری ماشین و داده کاوی است. در این روش خطای ماشین به حداقل رسیده و سرعت فوق‌العاده‌ای نسبت به روش سنتی دارد.

در حال حاضر سازمان‌ها و مراکزی که پروژه‌های دیجیتال‌سازی اسناد را در دستور کار دارند ناچارند هزینه‌ی قابل توجه‌ای برای استخراج و ورود اطلاعات هر سند به نیروی انسانی پرداخت نمایند. اما استفاده از ماژول طبقه بندی اسناد کیداک، باعث کاهش فوق‌العاده هزینه پروژه خواهد شد و زمان صرف شده برای ایجاد سازمان‌های بدون کاغذ را به شدت کاهش می‌دهد.

مراحل طبقه بندی اسناد

  1. ارائه الگوریتم مناسب جهت شناسایی تصاویر در بازه زمانی مقرون به صرفه
  2. استخراج ویژگی‌ها با الگوریتم‌های هوش مصنوعی
  3. آموزش به ماشین

ویژگی‌های ماژول شناسایی و طبقه‌بندی هوشمند مدارک

  • استخراج شاخصه‌های شناسایی اسناد به صورت اتوماتیک
  • ساختاردهی اتوماتیک اسناد
  • استفاده از مکانیزم‌های خودکار برای تشخیص کارت ملی، شناسنامه و پاسپورت
برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان، با تکمیل فرم زیر منتظر تماس کارشناسان ما باشید!